مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش
نوشته شده توسط : sevda

مصاحبه آزمون استخدامی 99 در هر استان به طور مجزا برگزار میشه که داوطبا باید طبق اطلاعیه های سایت آموزش و پرورش استان خودشون در این آزمون شرکت کنن و در صورتی که مرحله معاینات پزشکی رو پشت سر گذاشتن وارد مرحله دوم یعنی مصاحبه شفاهی استخدام آموزش و پرورش بشن .

 

 

 70 درصد قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به نمره آزمون داوطلبا و 30 درصد اون به نمره ای که از مصاحبه می گیرین بستگی داره . یعنی داوطلبا برای پذیرش نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید بعد از قبولی در آزمون کتبی در مرحله معاینه پزشکی و مصاحبه شفاهی هم شرکت کنن .

اما اکثر داوطلبایی که دعوت به مصاحبه آزمون استخدامی 99 میشن نمی دونن این مرحله کی برگزار میشه و قراره چه سوالایی ازشون پرسیده بشه . برای همین در ادامه این مقاله در مورد زمان برگزاری و جزئیات مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۹۹ توضیح دادیم . با ما همراه باشین .

 

 

زمان مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۹۹

بعد از اعلام نتایج استخدامی 99 افرادی که اسامیشون جزو لیست چند برابر ظرفیت اعلام شده بود باید خودشون رو برای حضور در جلسه مصاحبه آماده کنن . زمان مصاحبه آزمون استخدامی از طریق سایت آموزش و پرورش هر استان اعلام میشه .

داوطلبا باید بعد ازاعلام نتایج استخدامی آموزش و پرورش ۹۹ مدام سایت استانشون رو چک کنن تا از زمان ، مدارک و مراحل مصاحبه مطلع بشن چون اگر کسی از این مرحله جا بمونه ، انصراف قطعی براش ثبت میشه و امکان هیچ اعتراضی رو هم نداره . پس عضو کانال تلگرام تحصیلیکو بشین تا به محض اینکه اطلاعیه ای در این خصوص صادر شد مطلع بشین .

 

در صورتی که اطلاعیه ای در خصوص زمان برگزاری مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۹۹ بیاد در این مقاله اطلاع میدیم .

 برای اطلاع از زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید : زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش

 

جزئیات مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۹۹

بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی گزینش داوطلبا در دو مرحله معاینات پزشکی و مصاحبه شفاهی برگزار میشه . داوطلبا باید حتما در این دو مرحله شرکت کنن و در صورتی که شرایط لازم معاینات پزشکی رو داشته باشن وارد مرحله بعد میشن که در ادامه در مورد معاینات پزشکی و مصاحبه شفاهی توضیح دادیم .

  • معاینات پزشکی مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش 99 :

داوطلبایی که علاقمند به شغل معلمی هستن باید حتما سلامت کافی برای اجرای وظایفشون داشته باشن . البته ممکنه این معاینات پزشکی با توجه به رشته ای که انتخاب می کنن و در هر شهر و استان کمی با هم متفاوت باشه . ولی به طور کلی داوطلبا باید در موارد زیر شرایط لازم رو داشته باشن تا بتونن وارد مرحله مصاحبه شفاهی استخدام آموزش و پرورش بشن .

 

 معاینات چشم پزشکی

 شنوایی سنجی

 دندان پزشکی

 قد و وزن

  •  سوالات مصاحبه شفاهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۹۹ :

در ادامه علاوه بر بررسی سلامت کامل داوطلبا ، معیارهای مهمی مثل اخلاق و فرهنگ و اعتقاد هم برای حرفه معلمی احتیاجه . به همین دلیل در جلسه مصاحبه شفاهی ، سوالاتی درباره موضوعات مختلف پرسیده میشه تا ببینن صلاحیت این شغل رو دارن یا نه . در ادامه سوالاتی که ممکنه سر جلسه مصاحبه پرسیده بشه رو گفتیم .

 

 بعد از ورود به اتاق مصاحبه معمولا اولین سوالی که ازتون می پرسن اینه که خودتون رو معرفی کنین و یک بیوگرافی از خودتون بگین .

 در ادامه ممکنه ازتون بخوان که کتاب قرآن رو باز کنین و چند آیه ای از اون رو بخونین . که لحن شما و صحیح خوندنتون براشون اهمیت داره .

 ازتون می پرسن که چرا شغل معلمی رو انتخاب کردین که در اینجا علاوه بر این که به علاقتون اشاره می کنین باید ویژگی های خوبی که شغل معلمی داره رو هم بگین .

 ازتون می پرسن چقدر اهل مطالعه هستین و میگن اسم آخرین کتابی رو که خوندین بگین . البته حواستون باشه اسم کتابی رو بگید که واقعا خونده باشینش چون ممکنه از اون کتاب سوال بپرسن .

 در بعضی از موارد هم دیده شده از داوطلبا سوالات درسی بپرسن که این سوالات مرتبط با همون درس و رشته ای میشه که خوندین .

 داشتن مدرک زبان و کامپیوتر هم تو پذیرش شما تاثیر زیادی داره پس حتما اگه مدرکی دارین اون رو با خودتون ببرین تا درصورتی که از شما سوالی در مورد داشتن این مدارک پرسیدن مدارکتون رو ارائه بدین .

 سوالی هم که احتمال پرسیدنش ازتون زیاده اینه ازتون می خوان یک مبحث درسی رو براشون تدریس کنین . در زمان تدریستون هم سعی می کنن حواس شما رو به مدل های مختلف پرت کنن تا عکس العملتون رو ببینن .

 بخشی از سوالاتی هم که پرسیده میشه ممکنه عقیدتی و مذهبی باشه مثل : آخرین نماز جمعه ای که رفته بودی کی بوده ، امام جمعه شهرتون کیه ، مرجع تقلیتون کیه و ...

 در بعضی از موارد هم دیده شده که در مورد نماز و روزه سوال پرسیده بشه . مثلا میگن فروغ و اصول دین و تفاوت هاشون با هم رو بگین ، حکم شک در نماز دو رکعتی چیه ، ارکان نماز ، غسل های واجب و ...

 

برای مطالعه نمونه سوالات عقیدتی بیشتر در خصوص آزمون استخدامی کلیک کنید .

 

 روال کلی مصاحبه بر همه رشته ها یکیه ولی معمولا سوالات درسی و تخصصی که پرسیده میشه مختص به رشته ایه که انتخاب می کنین . برای اطلاع از لیست رشته های استخدامی آموزش و پرورش می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید : لیست رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش

 

مشاوره مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۹۹

مواردی که گفته شده بر اساس تجربه افرادی هستش که سر جلسه مصاحبه آزمون استخدامی شرکت کرده بودن . البته اینجوری نیست که بگیم همه سوالات بالا ازتون پرسیده میشه ولی با مطالعه موارد بالا می تونین با کلیت سوالاتی که ممکنه سر جلسه ازتون بپرسن آَشنا بشین و خودتون رو برای حضور در این جلسه آماده کنین .

اما علاوه بر اطلاع از سوالاتی که پرسیده میشه اعتماد به نفس شما برای پاسخ به سوالا اهمیت زیادی در پذیرشتون داره . پس سعی کنین هیچ استرسی نداشته باشین و با خیال راحت در مصاحبه حاضر شده و احیانا اگه سوالی ازتون پرسیده شده که پاسخش رو بلد نبودین کافیه به راحتی بگین که جواب رو بلد نیستین . چون تو این جور مواقع برخورد شما اهمیت داره .

در ادامه بخوانید : دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

اما اگه بعد از خوندن این مقاله باز سوال یا ابهامی در مورد سوالات مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۹۹ براتون پیش اومد می تونین از کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلیکو کمک بگیرین . راه ارتباطی شما با این کارشناسا از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو هستش .



سوالات متداول

 

1- ✔️ مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش چه زمانی برگزار میشه ؟

✔️ زمان این مصاحبه برای هر استان متفاوته که اطلاعات بیشتر در خصوص زمان برگزاری در این مقاله گفته شده .

2- ✔️ در جلسه مصاحبه آزمون استخدامی چه سوالاتی پرسیده میشه ؟

✔️ یکی از این سوالات اینه که خودتون رو معرفی کنین و یک بیوگرافی از خودتون بگین ، بقیه سوالات احتمالی که پرسیده میشه در این مقاله گفته شده .

3- ✔️ داوطلبا می تونن در مصاحبه آزمون استخدامی شرکت نکنن ؟

✔️ خیر ، اگر داوطلبی که دعوت به مصاحبه شده برای مصاحبه اقدام نکنه اسمش از لیست گزینش حذف میشه که اطلاعات بیشتر در این مقاله گفته شده .

منبع : مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش





:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: